Stefan Usiljanin u pozorišnom ogledalu

Stefan Usiljanin

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu, i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Kada govorimo o savremenom čoveku, mislim da je odnos istog prema pozorištu zadovoljavajući, ali taj odnos i dalje treba graditi i praviti ga čvršćim.

Pravljenje repertoara pozorišta zavisi od mnogo toga. U većini slučaja se gleda čime to pozorište raspolaže i kakvu postavu glumaca ima, da bi uposlili te glumce što imaju i da se ne bi dovodili glumci sa strane. Na žalost i da repertoar bude sa što manje glumaca zbog finansijskog budžeta pozorišta.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Ideja ima, te dobre ideje se nalaze kod mladih generacija i mladih kolega koji nemaju mogućnost i nemaju prostor da kažu i pokažu skice tih zaista dobrih ideja. I tu se srećemo malo sa sujetom, što je meni lično mnogo krivo. Treba dati sve šanse mladim umetnicima, treba im otvoriti sva vrata i čuti šta to oni imaju da kažu. Položaj umetnika je klimav, nestabilan, utaban prljavim stopalima,  izgubljen je odavno. Ali se najiskrenije nadam i verujem da će se to okrenuti i biti mnogo bolje.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Postoje predstave koje igram i koje su zaista odraz stanja u društvu. Kao glumac komičar, često vidim taj odraz u društvu, a i kada sam u drami takođe.

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Mislim da su više konzervativna, a i pomodarstvo se uliva na scenu. Ja lično pomodarstvo ne vidim kao umetnost, ali kao glumac moraš odigrati sve, i kao umetnik imam strah da pomodarstvo ne prevagne.

  1. Napravite top listu od 5 predstava koje obavezno treba pogledati.

„Vrat od stakla“

„Moja ti“

„Priča se po gradu“

„Žensko srce u šinjelu“

„Petrijin venac“

  1. Kako privući pažnju publike?

Publika je podeljena, tako da svako ima nešto svoje šta ga privuče da ide u pozorište. Želja da vide baš tog glumca uživo, „akcijska“ cena karte, društvo sa kim će otići, glas da je predstava izuzetno dobra, ljubav prema pozorištu, sceni i živom igranju… U poslednje vreme ljudi žele da se nasmeju i oraspolože i traže komedije.

  1. Šta za glumca predstavlja rad na tv-u a šta u pozorištu?

Rad na televiziji i rad u pozorištu su dva sveta. Rad u pozorištu predstavlja mnogo više izazova za glumca, gde morate kao glumac imati potkovano znanje pozorišne glume, žive glume, gde svi sve vide i svi sve čuju, gde se na svaki pokret ili pogled reaguje. Dok smo na televiziji uskraćeni svega pomenutog. U pozorištu nisu dozvoljene greške, na tv radu možemo snimati i ponavljati do savršenstva. Pozorište diše, to glumac oseti, samim tim pozorište predstavlja ogromnu sreću za glumca, dok na tv možemo videti samo „veštačku“ glumu i veću „popularnost“ glumca.

 

Najnovije vesti