Sanja Savić u pozorišnom ogledalu

Sanja Savić

Sanja Savić je rođena u Sarajevu 1988. godine, završila je osnovnu i srednju školu na Palama. Diplomirala je i završila master sutdije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gde je trenutno na Doktorskim umetničkim studijama.

Objavila je zbirke pripovedaka „Kad žirafa progovori“ i „Vrijeme vašara“, romane „Neoštrine“ i „Tuđa kost“, drame „Srebrni car“ i „Ptice i druge drame“. Izvedene su joj dve radio drame na radio Beogradu: „Letovanje na jugu“ (po pripoveci Ive Andrića) i „Irodijada“. Autor je scenarija za nekoliko kratkih filmova, te scenarista, reditelj i animator dva kratka animirano-igrana filma – „Bubamara“ i „Kako mravi i krave utiču na ženski život“. Sa Vladimorom Radovanovićem, koautor je eksperimentalnog muzičkog filma „Vitraž u d-molu“.

Dugometražni igrani film „Naši očevi, majke i njihova djeca“ premijerno je prikazan na Festu 2017. godine, a potom na još desetak festivala u Srbiji i inostranstvu. U režiji Stevana Bodrože na sceni Kult UK Vuk Karadžić, izvedena je drama „Kod šejtana ili Jedna dobra žena“. Radila je kao demonstrator na predmetu Filmska i televizijska dramaturgija. Trenutno priprema dugometražni animirani film za decu „Priča o Miki mravu“ (koji je umetnički deo doktorata), te novi roman.

Član je redakcije časopisa „Omaja“.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Pretpostavljam da pozorište, s jedne strane, nema toliku društvenu moć kao što je to bio slučaj u pojedinim zlatnim trenucima njegove istorije, a prije nego što se pojavilo mnoštvo medija koji su mu uzeli primat u smislu uticaja na društvo. Sa druge strane, upravo takva situacija mu omogućava da iskoristi svoju osnovnu prednost: živog glumca na sceni.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Ideja nikada nije manjkalo, bar na našim trusnim područjima. Ponekad smo manje energični kada ih treba sprovesti do kraja, ali prepreke često iznjedre interesantna djela. Položaj umjetnika u velikoj mjeri zavisi od samog umjetnika, ali je svakako uslovljen i odnosom društva prema kulturi uopšte.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Predstava za koju sam pisala tekst „Kod šejtana ili Jedna dobra žena“ u režiji Stevana Bodrože, svakako baca svjetlost na neke karaktere koji, upravo zato što ih smatramo marginalnim, ukazuju na srž rješavanja problema „bacanjem pod tepih“. Neki drugi tekstovi koje sam pisala takođe govore u prilog tome. Drame „Crvena kapa i vukova šapa“ i „Srebrni car“ (na kojoj trenutno radim) su komadi za djecu, pa je u pitanju refleksija neke druge stvarnosti.

  1. Jesu li naše predstave  konzervativne  ili sklone  pomodarstvu?

Svakako je da ima primjera i jednog i drugog u našim pozorištima, ali sigurno i da ima predstava koje uzimaju najbolje iz tradicije, ali i onih koje u najboljem smislu teže ka novim tendencijama.

  1. Napravite top listu od pet predstava koje obavezno treba pogledati.

Ne mogu da se pohvalim da sam redovna na premijerama pa mi je teško da napravim presjek sezone, ali bih izdvojila tri predstave za koje smatram da su vrijedne odlaska u pozorište: „Not the Right Leg“ u režiji Ane Popović (Dom kulture Studentski grad), „Naši preci, jedite sa nama“ Gorana Milenkovića u režiji Stevana Bodrože (koprodukcija Narodnog pozorišta „Sterija“ i „Puls teatra“), te dramatizacija romana Vladimira Kecmanovića „Osama – kasaba u Njujorku“ u režiji Darka Bajića (Zvezdara teatar).

  1. Šta privlači publiku u pozorišta?

Neposredan kontakt glumca s publikom, posebnost svakog izvođenja.

  1. Kakva je razlika u radu na televiziji i u pozorištu?

Televizija je dinamičan medij koji ima svoju posebnu energiju koja hrani i iscrpljuje ljude koji se njome bave. Slično je i sa pozorištem. Vjerovatno je nabolje kombinovati više medija.

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Pretežno oblačno

Trenutna temperatura 17°C

Pretežno oblačno

Petak
Pretežno sunčano

Max: 19°C
Min: 8°C

Pretežno sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana