Predrag Peđa Damnjanović u pozorišnom ogledalu

04. 06. 2019. 14:18:09

Predrag_Pedja_Damnjanovic

Predrag Peđa Damnjanović, diplomirao u klasi Nikite Milivojević i Anite Mančić, radio u pozorištu „Boško Buha“ od prve godine akademije 2002. godine, pa sve do 2013. godine kada prelazi na televiziju.

Već 11 godina se u kontinuitetu bavi sinhronizacijom crtanog i igranog programa na svim dečijim televizijama u Srbiji, trenutno radi u okviru Obrenovačkog pozorišta koje iza sebe ima već dve predstave, dečiju „Mazu i Lunju“ u režiji Marka Jovičića kao i predstavu „Bez pogovora“ u režiji Vide Ognjenović.

Uveliko su probe u toku za nove dve predstave od kojih je jedna hit predstava: “Boing boing” u kojoj igraju: Nataša Aksentijević, Mirka Vasiljević, Pedja Damnjanović, Nemanja Janičić, Milica Tomašević i Ognjen Drenjanin, režiju potpisuje Marko Jovičić.

U popunjenom rasporedu, našao je vremena da da svoje viđenje na neka od postavljenih pitanja:

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu, i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Bez obzira na ubrzan način života i brzinu promene načina života, mislim da pozorište ima svoju publiku, tako je oduvek i ne bi trebalo da brine, ni jedno pozorište koje se ozbiljno time bavi, ne vezano za žanr. Kao i do sada pozorišta imaju svoju politiku i na osnovu toga i kreiraju repertoar, mislim da je u “ozbiljnim” pozorištima malo kvalitet opao, ali ipak ne bih da generalizujem, pozorišni radnici, ipak, jako dobro znaju šta bi trebalo obrađivati. Ja sam u jednom trenutku odustao od pozorišta, baš kad mi se učinilo da se urušava, sada sam posvećen vise “bulevarskom repertoaru” mislim da je to najpoštenije, ali i najpotrebnije našem stanovništvu.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Rekao bih da je, bar u trenutku kada sam ja prestao da radim i odlazim redovno u pozorište, možda i zafalilo ideja, pa su umetnici počeli previše da “umetničare” i onda takve predstave nisu imale smisla ni za pozorišne ljude, a kamoli za običnu publiku. Imamo jedan Bitef i sasvim je dovoljno da se tamo izvode bitefovske predstave, ostala pozorišta bi trebalo da se drže one misije  koju su njihovi tvorci započeli, siguran sam da onda greške neće biti.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Odraz društva i stanja u državi je u svim segmentima, muzici, sportu, televiziji, kulturi, pa tako pomalo zakači i pozorište.

Predstave u kojima ja igram se više bave odnosima ljudi, ne obraćajući pažnju na stanje u društvu.

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Mi imamo sasvim dovoljno pozorišta i vrlo dobro znamo koja su konzervativna, koja ne, tako i treba da ostane, ne valja ako svi sve pokušamo da radimo, jednostavno nismo sposobni svi sve da radimo, neka se svako drži svog posla i svoje politike i onda su šanse da omašimo najmanje, kako u pozorištu, tako i u svim drugim segmentima u životu.

  1. Napravite top listu od pet predstava koje obavezno treba pogledati.

U ovom trenutku jedino mogu da garantujem za predstavu u kojoj i sam igram: “Zašto i kako ubiti muža”, sa koleginicom Natašom Aksentijević, to je predstava koju publika obožava i za koju se brzo pročulo.

  1. Kako privući pažnju publike?

Publika voli da vidi život na sceni, nije bitno da li je to u Narodnom, Bitefu ili pozorištu  na Slaviji, kada prepozna život, to se pročuje i onda sami žele da dođu.

 

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Pretežno oblačno

Trenutna temperatura 21°C

Pretežno oblačno

Petak
Poslepodnevni pljuskovi

Max: 30°C
Min: 21°C

Poslepodnevni pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana