Nemanja Živković u pozorišnom ogledalu

Nemanja_Živković

Nemanja Živković, glumac, rođen 06.09.1989.godine u Leskovcu. Glumu završio na Fakultetu Umetnosti u Prištini. Bio član Narodnog pozorišta Leskovac. Zaposlen u STUDIJU GLUME „DVE BESNE GLISTE“, a svakodnevno sinhronizuje televizijske crtane i igrane filmove. Poslednja sinhronizacija GRUDVICA u filmu „TAJNE AVANTURE KUĆNIH LJUBIMACA 2’’. Na malim ekranima ga možete gledati kao Kiselog u „Čađavoj mehani“, Dekija u „Ubicama mog oca“. Nama je dao odgovore na pitanja koja su nas zanimala:

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu, i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Savremeni čovek je preopterećen svakodnevnim problemima  i odlazak u pozoriste bi trebalo da mu bude beg od surove realnosti u kojoj živi, a onda ga u pozorištu dočeka predstava koju ne razume ili koja mu još više produbi emociju gorčine jer je debelo platio mesto, a pogledao nešto što ga ne dotiče ni malo. Zato pribegava stavljanju slika na društvene mreže, a ne mislećim komentarima i to sve za vreme te iste predstave.

Repertoar određuje država a ne umetnički direktor kako bi trebalo da bude, pozorište je  izgubilo svoj zadatak, a to je da kritikuje društvo. Sve vlasti se boje pozorišnih predstava jer pozorište uvek pokaže pravo lice vlasti, a to nekim ’’funkcijama’’ jako smeta. Zato vlast smanji budžet i ne ulaže u kulturu. Glumci sopstvenim snagama prave predstave uz pomoć štapa i kanapa i pribegavaju jeftinim sredstvima kako bi zaradili svoje parče hleba.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Ideja uvek ima Iinikada ih nije manjkalo, imamo fenomenalne i kreativne reditelje i dramaturge, ali su većini zatvorena vrata jer su rekli šta misle ili uradili predstavu koja kritikuje društvo, a već sam rekao da je zabranjeno kritikovati.

Zabrana zapošljavanja je mnoga pozorišta dovela do toga da skoro ostanu bez ansambla, a samim tim i bez repertoara, a mlade glumce da rade i prihvataju honorare od kojih ne može ni da se preživi, a moraju da rade jer je glumcu pre svega potreban trening.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Zabranjeno je pokazati stanje društva danas direktno, zato sve uvijamo u foliju. Indirektno da!

  1. Jesu li nasa pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Glumac kao i svaki pozorišni ili filmski radnik nije konzervativan kad je umetnost u pitanju, i drago mi je što danas ima toliko serija i filmova koje  pričaju o tabu temama o kojima se do juče ćutalo.

Društvo jeste sklono pomodarstvu, bilo je uvek, samo što je sad to zbog svih društvenih mreža mnogo transparentnije, pa se to malo prenelo i na pozorište.

  1. Napravite top listu od pet predstava koje obavezno treba pogledati.

„UOBRAŽENI BOLESNIK’’ JUGOSLOVENSKO DRAMSKO POZORIŠTE, „ŠVABICA’’ JUGOSLOVENSKO DRAMSKO POZORIŠTE, „KAFA I CIGARETE’’ ATELJE 212, „TRPELE’’ BEOGRADSKO DRAMSKO POZORIŠTE, „VELIKA DRAMA’’ NARODNO POZORIŠTE BEOGRAD

  1. Kako privući pažnju publike?

Dati publici sadržaj koji ih se zaista tiče.

Najnovije vesti