Ljubica Vraneš u pozorišnom ogledalu

07. 06. 2019. 11:55:21

Ljubica Vraneš

Ljubica Vraneš, mecosopran, solista Beogradske opere, diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof.Radmile Bakočević, u čijoj klasi je i magistrirala.

Dobitnik je prve nagrade, kao i  nagrade za najboljeg mecosoprana na takmičnenju „Nikola Cvejić“ koju joj je dodelila prof.Biserka Cvejić. Takođe, osvojila je i prvu nagradu na međunarodnom takmičenju „Petar Konjović“.  Bila je član ansambla operskog studija Narodnog pozorišta koji je vodio prof.Nikola Kitanovski, a potom i u operskom studiju „Borislav Popović“, koji su vodili prof.Radmila Bakočević i Maestro Dejan Savić.

Član je operskog ansambla Narodnog pozorišta u Beogradu. Nastupala na koncertima „Put ka Belkantu“ kao i mnogim koncertima u Beogradu i širom naše zemlje.

Ulogom Fenene u Verdijevoj operi „Nabucco“ debitovala je u Temišvarskoj operi u Rumuniji, nakon čega su joj se otvorila vrata i u drugim operskim kućama širom Rumunije.

Prvi put u istoriji izvedena je rok verzija Bizeove opere “Carmen” u gradu Krajova.  Zatim, produkcija “Carmen” u Temišvaru, Bukureštu, produkcije Verdijevih opera “Otello”, “Don Carlo”, ”Rigoletto”, ”Cavalleria Rusticana”, ”Carmen”.

Ostvarila se u mnogobrojnim ulogama na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Dobitnik je nagrade “Oskar Danon”.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu, i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Svako ima pravo na izbor. Ja sam, kao mala, obožavala “koncerte u podne” na televiziji. Svi se sećamo da su to bili sjajni koncerti klasične muzike. Izbor televizijskih kanala nije bio tako velik kao danas, ali svakako i danas možete da izaberete šta vam prija ili ne. Istina je da se danas plasira dosta toga lošeg, da je kultura na svim televizijama gurnuta u neke kasne termine i da ono, na šta smo osuđeni u toku dana jesu programi zabavnog karaktera, za široke mase. Da je više klasične muzike i opere na televiziji podigla bi se svest i kod mladih. Moje kolege i ja pokušavamo da dođemo do izražaja godinama na televizijama, u emisijama gde ne pevamo samo klasičnu muziku, ali u razgovoru sa voditeljima najavljujemo ono što radimo u operi i koncertima.

Što se tiče repertoara Pozorišta u Beogradu,osluškuje se publika. Neke predstave su godinama na repertoaru i nikada ne izlaze iz mode. Konkretno,ova sezona u Narodnom pozorištu u Beogradu, bila je posvećena proslavi 150 godina postojanja i repertoar je trpeo zbog postavljanje dela domaćih autora.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Položaj umetnika u Srbiji je na istom nivou kao i položaj lekara i prosvetnih radnika.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Operske predstave nisu odraz stanja u društvu. Opera je uvek van vremena u kojem se nalazimo.

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Pozorišta žive svoj život. Predstave žive svoj život. Igraju se predstave u raznim režijama. Ja sam imala tu privilegiju da Bizeovu operu “Carmen” igram u 5 različitih operskih kuća u regionu i svih 5 su bile u različito vreme smeštene. Od Rock verzije, pin up verzije, klasične, moderne… bilo je uzbudljivo.

  1. Napravite top listu od pet predstava koje obavezno treba pogledati.

Lista operski predstava koje obavezno treba pogledati u Narodnom pozorištu

– Aida

– Pepeljuga

– Figarova ženidba

– Rigoleto

– Carmen

  1. Kako privući pažnju publike?

Po mom mišljenju, svako treba svoj posao da obavlja profesionalno. Koliko se mi zalažemo na sceni, toliko bi i marketing pozorišta morao biti angažovaniji.

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Četvrtak
Pretežno oblačno

Trenutna temperatura 21°C

Pretežno oblačno

Petak
Poslepodnevni pljuskovi

Max: 30°C
Min: 21°C

Poslepodnevni pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana