Jovana Jelovac Cavnić u pozorišnom ogledalu

Jovana Jelovac Cavnic

Jovana Jelovac Cavnić (34) , diplomirala glumu na multimedijalnoj klasi glume i režije prof.Bore Draškovića na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Odigrala više hiljada dečjih i lutkarskih predstava u sklopu Pozorišta Mladih, Teatra 34 i trupe Teatar Iza. Od 2012.god stalno zaposlena na Happy televiziji kao glumac -voditelj . Trenutno angažovana u televizijskim formatima “ Čadjava Mehana “ , kviz “ Naslovna Strana “ i jutarnjem programu .

Već osam godina radi kao glasovna glumica u raznim produkcijama ….animirani likovi po kojima se ističe pozajmljivanjem svog glasa su : MAŠA I MEDVED , POKAHONTAS , MINI MAUS , VINKS VILE , BARBI i mnogi drugi .

Filmske i serijske uloge : Plavi voz , Kralj Petar prvi i Šifra Despot.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Odnos prema pozorištu uvek može da bude bolji , smatram da je to sada više nego ikada potrebno. Sada kada živ razgovor kao pravo iskustvo polako iščezava , kada smo otuđeniji nego pre, kada su emocije komercijalizovane ….pozorište je oduvek bilo mesto komunikacije, mesto gde glumac- gledalac oživljavaju jedno posebno iskustvo i dešava se promena.

Nažalost , bojim se da se repertoari najčešće prave prema budžetu , prema željama drugih, to polje bi moglo da se oslika mnogo lepšim bojama.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Ideje su najveće blago , one pokreću i menjaju svet, umetnici su nažalost često sputani, mnoge ideje su ostale zaključane u nekim sjajnim umovima, ali to nije nešto što je aktuelno samo danas, to traje već neko vreme. Položaj umetnika je kao i oduvek neizvestan i težak. Visina zarada u pozorištima je nedovoljna i često smo svedoci da i naše najveće umetnike vidimo u nekim hiperprodukcijama, komercijalnim programima pa čak i programima koji prate njihov privatni život. I sama sam morala potražiti stalni posao koji nije moja primarna profesija jer sam bila hrabra da napravim porodicu. Iako gluma ne treba da bude moj sekundarni posao ….zasada okolnosti nalažu tako. Umetnik često dolazi u situacije da ne može da prehrani ni samog sebe a ne porodicu. Onda je jasno kakav je položaj umetnika koji je najveća društvena vrednost.  Ali ….biće bolje.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Da, uvek se trudimo da bude tako …jer pozorište i jeste ogledalo društava. Takvim sadržajem pokušavamo da utičemo i da menjamo sebe, i ako uspemo u tome i kada je publika u pitanju, naš poziv dobija najuzvišeniji smisao. Naša dužnost je da upozoravamo, skrećemo pažnju na sve društvene problematike, ako ništa postavimo pitanje a svako pitanje ima odgovor …

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Publika je danas prosto žedna dobre komedije, i u ovom vremenu pojačanog stresa, zatvorenosti, brzine ….smeh i jeste lek. Ali upravo to neka pozorišta koriste i nude publici sadržaj niskog kvaliteta upakovan u estradni sjaj. To nije dobar put, naprotiv, hodanje tim putem može mnogo da nas unazadi. Ne treba se dodvoravati realnosti, treba je menjati .

  1. Napravite top listu od 5 predstava koje obavezno treba pogledati.

“ Balkanski sex i grad “ ( komedija u kojoj igram, komedija zbog koje ćete se zamisliti ) Akademija 28

“ Drž ne daj “ Laza Kostić Novi Sad

“ Krčmarica Mirandolina “ Boško Buha

“  Ničiji sin “ BDP

“ Kako i zašto ubiti muža “ Akademija 28

 

Najnovije vesti