Jack Dimich u pozorišnom ogledalu

07. 06. 2019. 12:28:17

Jack Dimich

Jack Dimich  je američki glumac rođen i odrastao u bivšoj SFRJ. Nakon nekoliko bezuspešnih pokušaja da upiše glumu na FDU u Beogradu, odlazi u New York gde je 1997. godine primljen na Lee Strasberg Institut u klasi profesora Majkla Margote (Michael Margotta) gde je i diplomirao 2001. godine naslovnom ulogom u predstavi „Ričard Treći“ Vilijema Šekspira.

Od tada je ostvario preko 80 uloga na filmu i televiziji na engleskom, ruskom, srpskom i češkom jeziku kao i na 4 različita dijalekta na engleskom jeziku.

Svoju prvu glavnu ulogu je odigrao u američkom filmu:  U Ime Sina (In The Name Of The Son) koji je pobedio na 22 internacionalna filmska festivala i 2009. godine kvalifikovan za Oskara u kategoriji kratkog igranog filma.

Zapažene su mu uloge u serijama na američkim nacionalnim televizijama:

CSI, LAW&ORDER, HAWAII FIVE-O, BURN NOTICE, SOPRANOS, CASTLE, LILYHAMER, THE BLACKLIST, BLUEBLOODS, BRAINDEAD. THE OUTPOST i STARTUP.

U predstavi TESLA na Off Broadway-u igrao je lik Nikole Tesle kao i u filmu TESLIN NAROD  (TESLA NATION) Željka Mirkovića koji je ove godine kvalifikovan za Oskara u kategoriji igrano dokumentarne drame.

Kod nas je igrao u filmovima: Turneja, Neke Druge Priče, Srpski Ožiljci kao i serijama: Državni Službenik, Vojna Akademija, Konak Kod Hilmije.

Član je ACTORS STUDIJA i najvećeg udruzenja glumaca SAG-AFTRA.

Jack Dimich trenutno živi u New York-u.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu, i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Odnos savremenog čoveka prema pozorištu je, skoro,  uvek ličan jer svako u pozorište odlazi i doživljava ga na svoj način. Generalni pristup ne postoji jer svaki gledalac odlazi nakon predstave sa svojim utiscima o njoj. Poistovećivanje sa likovima možda može da bude jedan od pristupa ali i on je takodje individualan.

Kako pozorišta prave repertoar to treba pitati one koji se time i bave.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Uvek ima dobrih ideja u umetnosti a naročito u pozorišnoj i filmskoj. Sve polazi od dobre ideje iz koje kasnije nastaje dobra predstava ili scenario. Položaj umetnika u skoro svim društvima i sistemima i dalje nije onaj koji umetnici zaslužuju. Istorijski gledano tako je uvek i bilo jer položaj umetnika je uvek bio težak i bojim se da će tako ostati u budućnosti.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Trenutno igram monodramu J. Pejakovića OJ, ŽIVOTE koja je napisana pre 46 godina a koja je i danas aktuelna zbog stanja u društvu (Mislim na region Zapadnog Balkana) koje se na žalost nije poboljšalo već je čak i gore u u odnosu na vreme kad je ona napisana.

Dok sam igrao Nikolu Teslu na Off Broadway-u u predstavi TESLA engleske spisateljice Sheri Graubert takođe sam imao utisak da je i ona verodostojno pokazala tadašnje stanje u američkom društvu s početka 20.veka.

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Nemam prava da „sudim“ našim pozorištima jer živim u New York-u a ne u Beogradu. Tačno je da često dolazim u Beograd zbog posla ali je to uglavnom zbog snimanja filmova i tv serija. Kad stignem pogledam predstavu koja me zanima ali to ne mogu uvek zbog nedostatka vremena.

Nedavno sam gledao odličnu predstavu: NEISPRIČANO Božidara Kneževića sa Jelicom Kovačević u glavnoj ulozi i bilo mi je zadovoljstvo sedeti u publici i uživati u odličnom tekstu i glumi pre svega.

  1. Napravite top listu od pet predstava koje obavezno treba pogledati.

Mislim da treba pogledati sledeće predstave u Beogradu:

Pomorandžina Kora, Neispričano, monodramu Zašto Baš On, Petrijin Venac….

  1. Kako privući pažnju publike?

Kvalitetom.

 

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Nedelja
Delimično oblačno

Trenutna temperatura 31°C

Delimično oblačno

Ponedeljak
Poslepodnevni pljuskovi

Max: 27°C
Min: 20°C

Poslepodnevni pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana