Milutin Bata Karadžić u pozorišnom ogledalu

06. 06. 2019. 13:01:16

Bata Karadžić

Milutin Bata Karadžić, osnivač i vlasnik firme FaVI , rođen 24.02.1958. u Petrovcu na Mlavi. FaVI je osnovan 1992. godine u Beogradu. Osnovan kao distributerska kuća, FaVI se bavio distribucijom različitih, uglavnom stranih filmova na video kasetama, da bi kasnije celokupnu svoju delatnost posvetio distribuciji domaćih filmova. Rad firme FaVI karakteriše niz vrlo uspešnih, značajnih, velikih poduhvata i afirmacija domaće kinematografije na video kasetama, kao i različitost u angažovanju firme.

Ploveći svetom domaćeg filma, FaVI je zašao u jedan novi svet, u veoma priznatu i cenjenu granu umetnosti, koja se zove pozorište. FaVI se uspešno oprobao u produkciji predstava i time opravdao glasine koje su predstave u produkciji FaVI nazivale najduhovitije, najoriginalnijim, najuspešnijim, namenjenim širokim narodnim populacijama, predstavama koje su s lakoćom osvajale srca svakog gledaoca izmamile i nemoguć osmeh, poneku suzu, i svakako posvetio glamurozan  aplauz i oduševljenje. Posle dokazanog rada u pozorišnoj produkciji firma je započela sa filmskom produkcijom.

Predstavama i filmovima u produkciji FaVI otvorena su vrata širom naše zemlje i sveta. Učesnik mogih domaćih i međunarodnih festivala na kojima je osvojeno preko 30 nagrada.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu, i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Posle dve decenije 21. veka, mnoge okolnosti su se promenile pa i aspekti prema pozorištu. Savremena civilizacija funkcioniše na drugačijim principima, ulaznice se kupuje preko interneta, gleda se ono što je internet izbacio u prvi plan ili televizija, kako predstavu tako i glumce. Za većinu  pozorište nije više svečani večernji izlazak  ili kulturološko uzdizanje, već deo dnevnih aktivnosti. Brzina življenja nas dovodi u takvu situaciju, ponuda zabave se jako proširila i razgranala, i čini mi se da se meri vreme i pravi selekcija na šta ga potrošiti.

Repertoar je sada raznovrsniji nego ikada. Nezavisna produkcija je jako ojačala zadnjih godina i ona se bavi populističkim teatrom da bi privukla što više publike jer nije dotirana i nema je na državnim budžetima. Državnim pozorištima je samim tim dato više prostora za klasično pozorište, mogu više da se bave klasikom, epohom, savremenim svetsim piscima, eksperimentalnim i avargadnim predstavama, što ne znači da se odriču populističkih predstava.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Ideja uvek ima na pretek, samo ih treba realizovati i znati prema svojim mogućnostima šta je izvodljivo i kakav kvalitet možemo dobiti, odnosno šta očekujemo od te ideje. Svako ima svoju viziju i svoj stav prema predstavama, tako funkcionišu sve grane umetnosti. Nekome je stalo do što većeg broja publike, nekome do festivala, nekome do nagrada itd. tu treba prepoznati kapacitet ideje.

Položaj umetnika se ne razlikuje od položaja zaposlenika u drugim profesijama, uglavnom je odlučujući rad rad rad, talenat naravno i snalažljivost. Ovo sve kada se sabere odlučuje položaj umetnika.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Radim isključivo domaće savremene pisce ( u našem žargonu: sa živim piscima) pa su i tekstovi iz miljea naših običaja, života, društvenih i istorijskih okolnosti. Uvek su junaci naši neki “mali” svakidašnji ljudi koji žive svoj život. Oni imaju razne probleme, bore se na svim životnim frontovima vodeći svoje bitke. Žanr je uvek komedija sa srećnim krajem i obavezno taj kraj daje poruke iz kojih se može dosta naučiti i primeniti u realnom životu.

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

U prvom pitanju sam delom odgovorio na ovo pitanje, ali mislim da svako pozorište ima pravo da bude konzervativno i pomodarsko. Mislim da kod nas ne postoje konzervativna pozorišta, pomodarskih ima vrlo malo, više se vrtimo oko istih pisaca, nekih istih tekstova na razne načine pravljene, i utisak je da sada u najvećoj meri od klasičnih komada pravimo #avatara.

  1. Napravite top listu od pet predstava koje obavezno treba pogledati.

Pre top liste preporučio bih predstave iz moje produkcije, koje su jako popularne, kako u Beogradu tako isto sa velikim uspehom igraju širom Srbije, EX YU i dijaspori: ZLATNI LANČIĆ OD BIŽUTERIJE, PLASTIKA, BOJE ŠTEKA, POSLEDNJA ŠANSA i dečije predstave.

Top lista:

MAJSTORI, MAJSTORI

VELIKA DRAMA

HIPNOZA JEDNE LJUBAVI

ŠEĆER JE SITAN OSIM KADA JE KOCKA

PRODUCENTI

  1. Kako privući publiku?

Pošto bez publike ne bi postojalo pozorište, tako da i mi moramo voditi računa o toj činjenici. Uvek je bitan tekst kao početni element, zatim, odabir reditelja, glumaca i ostalih autora. Kada imamo dobro uklopljene sve elemente tada možemo da računamo na publiku i na uspeh. “Kao torta kada se pravi, samo dobri sastojci i dobar kuvar”.

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Nedelja
Delimično oblačno

Trenutna temperatura 31°C

Delimično oblačno

Ponedeljak
Poslepodnevni pljuskovi

Max: 27°C
Min: 20°C

Poslepodnevni pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana