Aneta Tomašević u pozorišnom ogledalu

Aneta Tomašević

Aneta Tomašević rođena 08. 09.1961 godine u Užicu. Profesionalno se bavi glumom od 1982 godine u pozorištima u Zaječaru, Užicu i Šapcu. Danas je prvakinja šabačkog pozorišta. Odigrala preko 150 uloga i dobitnica mnogobrojnih nagrada i priznanja. Pored rada u pozorištu igrala u nekoliko tv serija. Suvlasnik i osnivač scene „Maska“ sa suprugom i kolegom Ivanom Tomaševićem.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema pozorištu i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Mislim da danas, na žalost, mali procenat stanovništva posećuje pozorište zbog njegove suštine: da nešto doživi, nauči, prepozna… Da putem asocijacija sam dođe do odgovora, a  ne da mu se sve servira i bez ikakve umetničke nadogradnje pljusne u lice. Čini  se da veliki deo onih koji dođu na predstavu dolazi jer je čuo da je to neki „skandal“, da  će tu čuti nešto mnogo smešno ili nešto što je baš „fora“ na prvu loptu a vezano je za neku dnevno- političku temu. Naravno ima i onih koji ne žele da u Pozorištu gledaju reprizu tv dnevnika. Ipak, primećujem da neki novi, mladi ljudi, mlada publika, ponovo traže lepotu, istinu i emociju. Žele da ih pozorište oplemeni, da u njima izazove lepa osećanja.

Pozorišta prave repertoar na razne načine. Neka se oslanjaju na svoju tradiciju, neka misleći na svoj ansambl koji treba taj repertoar da igra, i naravno, misleći pritom i na one koji te predstave treba da gledaju i vole. Bar bi tako trebalo da bude.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Ideja uvek ima, ali nema uvek sredstava i razumevanja za te ideje. U ovoj zemlji položaj umetnika je daleko od položaja umetnika u svetu. Ali to je toliko puta ispričana priča. Ako me pitate za rešenje, ja ga sigurno nemam. Znamo da država „proizvodi“ umetnike na brojnim akademijama, a u isto vreme na snazi je zakon o zabrani zapošljavanja u javnom sektoru kome pripadaju pozorišta. Generacije divnih mladih, talentovanih ljudi ne može da se zaposli, a u isto vreme pozorišta (uglavnom u unutrašnjosti) se polako osipaju jer glumci odlaze u penziju i niko ne dolazi na njihova mesta.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Naravno! Svaki dramski tekst je na ovaj ili onaj način odraz stanja u društvu. Bez obzira na to kada je napisan. Likovi u dramama i komedijama su neki ljudi, ljudi čine društvo a njihovi sukobi i odnosi, kakvi god da su, su neki odraz stanja u društvu.

  1. Jesu li naša pozorišta konzervativna ili sklona pomodarstvu?

Konzervativna? U poslednje vreme često čujem tu reč.  A šta to znači? Je li Balet konzervativan? Opera? Umetnička muzika ? Jesu li Mocart, Betoven ,Hendl i Bah konzervativni? Ako neka predstava ima klasičnu scenografiju, stilski kostim i realističnu glumu i ako je to DOBRA predstava kog je briga da li je neko smatra konzervativnom?  Sa druge strane, šta znači MODERNO?  Neke predstave koje danas proglašavaju modernim sadrže mnogo toga što smo gledali pre 30 godina, ili su u tom „modernom“ pogubili negde usput sve što je umetničko. Ne znam da li su pozorišta sklona pomodarstvu, mene interesuje samo da li mi se to što gledam sviđa ili ne. Da li me se tiče, da li me čak i posle par dana od gledanja „drži“.

  1. Napravite top listu od 5 predstava koje obavezno treba pogledati.

Šekspir „Perikle“ Šabačko pozorište – režija Nikita Milivojević

Ninoslav Đorđević „Rubište“  Šabačko pozorište- režija Kokan Mladenović

Dušan  Kovačević „Bakanski špijun“ Narodno pozorište Beograd – režija Tanja Mandić Rigonat

Vida Ognjenović : “ Kozocid“  Gradsko pozorište Podgorica -režija Vida Ognjenović

Slavomir Mrožek: “ Striptiz“ – Proces teatar Beograd – režija Radoslav Milenković

  1. Kako privući pažnju publike?

Kako privući publiku? Kvalitetom. Sve ostalo se brzo potroši.

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Sreda
Sumaglica

Trenutna temperatura 17°C

Sumaglica

Četvrtak
Sunčano

Max: 29°C
Min: 14°C

Sunčano

Vremenska prognoza za 5 dana