Ana Petrović u pozorišnom ogledalu

04. 06. 2019. 13:32:29

Ana_Petrović

Ana Petrović je završila diplomske i specijalističke studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Na Filološkom fakultetu u Beogradu diplomirala je na katedri za Engleski jezik i književnost.

Od 2013. godine nastupa u Madlenijanumu u ulogama Papagene u Mocartovoj Čarobnoj fruli i Donicetijevom Ljubavnom napitku.

Od 2014. godine nastupa kao solistkinja u Narodnom pozorištu u Beogradu, gde je nastupala kao Mimi u Boemima, Tatjana u Onjeginu, Dezdemona u Otelu, kao Dona Elvira u Don Đovaniju.

Od 2010. godine radi kao profesor engleskog jezika na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, na Univerzitetu Singidunum.

Njen stav o pozorištu i položaju umetnika provejava kroz odgovore na pitanja koja smo joj postavili.

  1. Kakav je odnos savremenog čoveka prema operi , i kako pozorišta prave svoj repertoar?

Što se repertoara tiče, u to nemam značajan uvid, kada je reč o našim operskim kućama. Poznajem samo kraj procesa pravljenja repertoara, a to je nedovoljno da odgovorim na ovo pitanje. Najopštije, delo se bira na osnovu pevačkog kadra u operskoj kući. Ili obrnuto, traže se pevači koji mogu da nastupe u određenoj operi.

U mnogim delovima sveta se puno ulaže u operu i to je veoma važna umetnička forma. Nisam sigurna koliko jesmo ili nismo blizu tom stavu. Da li ima dovoljno obrazovanja i informacija o tome šta je opera? Sa sigurnošću mogu reći- apsolutno ne. To ne mora nužno da zahteva velika ulaganja, a moglo bi da doprinese odnosu savremenog čoveka prema operi.

  1. Ima li danas dovoljno dobrih ideja i kakav je položaj umetnika?

Verujem da dobrih ideja uvek ima i da će biti. Ako sve napreduje i razvija se, trebalo bi da verujemo da je to i povoljno za ideje. Ono što vidim kao pitanje je njihova realizacija. Dugoročni planovi i istrajno sprovođenje planova, uporan i vredan rad, su jako važni. Jasni i visoki kriterijumi takođe.

  1. Da li su predstave koje igrate odraz stanja u društvu?

Tu paralelu ne bih mogla da povučem. Kod nas se postavka operskog dela retko izmešta u modernija vremena. Režije su obično klasične ili vrlo bliske klasničnim. Vezu sa savremenim možete pronaći samo u naznakama, ako i toliko. Obično se upućuje na večno i svevremeno. Direktnu ozbiljniju vezu sa stanjem u društvu (na koji god način tumačili tu sintagmu), ne mogu da pronađem.

  1. Jesu li naše operske predstave  konzervativne  ili sklone  pomodarstvu?

Ne bih rekla da su ni jedno ni drugo, ako dobro razumem pitanje. Kao što sam pomenula, naše produkcije su mahom klasnične, ili nešto modernije, bez ozbiljnih intervencija i pomeranja. Konzervativno ili pomodarstvo mogu samo da prepoznam u stavu i odnosu pojedinaca prema operi.

  1. Napravite top listu od pet opera  koje obavezno treba pogledati.

U Narodnom pozorištu svakako opera „Lučija od Lamermura“ kao veoma zanimljiva produkcija, „Boemi“ i „Travijata“ kao posebne priče sa divnom muzikom, naročito za one koji ne dolaze često u operu. Za decu i novu opersku publiku, „Čarobna frula“ i „Ljubavni napitak“ u Madlenijanumu, skraćene verzije i prilagođene deci. Jako važno ako želimo da negujemo i podmladimo opersku publiku.

Najnovije vesti

Vremenski podaci

Nedelja
Delimično oblačno

Trenutna temperatura 31°C

Delimično oblačno

Ponedeljak
Poslepodnevni pljuskovi

Max: 27°C
Min: 20°C

Poslepodnevni pljuskovi

Vremenska prognoza za 5 dana