Gradski servis

Gledalac je bio zainteresovan da se prijavi na gradski konkurs za izdavanje neprofitnih stanova u naselju Mileva Marić Ajnštajn. Onda se iznenadio kada je video da je konkurs završen, a nije dobio objašnjenje kako se to dogodilo.

Poslednji konkurs za dodelu socijalnih stanova raspisan je 23. septembra 2016. godine i na sajtu grada Beograda bio je dostupan svim zainteresovanim licima. Onim građanima koji su se javljali Beokom servisu tokom prethodne godine sa problemom nedostatka stambenog prostora i bili zainteresovani za pomenuti konkurs rečeno je da će biti obavešteni kada konkurs za dodelu socijalnih stanova bude izašao. Čim je konkurs izašao apsolutno svi građani koji su se javili za informacije o socijalnim stanovima bili su odmah lično obavešteni.

Gledalac kaže da je dobio građevinsku dozvolu, ali kaže da je suma koju treba da plati ogromna. Izračunali su mu da po kvadratnom metru objekta treba da plati 6.000 što je za 50 kvadratnih metara 300.000 dinara. Da li to može da se proveri i gde može da uloži reklamaciju?

 

Da bi rešio svoj problem gledalac treba da se obrati Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, Njegoševa ulica br 84, zato što Direkcija određuje iznose po zonama (u zavisnosti od gradske opštine) za doprinose za uređenje građevinskog zemljišta. Ono što treba napomenuti jeste da nadležni opštinski ili gradski organ nakon pregleda i prijema glavnog projekta i nakon plaćanja naknade za korišćenje građevinskog zemljišta izdaje građevinsku dozvolu.

Voždovac, Kumodraž 2, Vojvode Stepe 463B – gledalac kaže da dugo nemaju toplu vodu, a prijavljivali su to i Elektranama, Stambenom, a njegova žena i Beokomu. Rekli su im da je pumpa bila u kvaru, a i kad je pumpa popravljena još uvek nema tople vode (kaže da iz JKP BE ženi rekli da „nema dotoka hladne vode do podstanice“), tako da sada stanari u pet ulaza nemaju toplu vodu i ne znaju kome više da se obrate.

 

Iz JP „Gradsko stambeno“ dobili smo sledeći odgovor: povodom opisanog problema, obaveštavamo vas da su po prijavi stanara da nemaju toplu vodu, naše ekipe izašle na teren 16.01.2017. godine i tom prilikom konstatovano je da u šahtu ne radi šiber ventil koji napaja podstanicu i pumpu u podstanici. Stanari su tada obavešeni, da radi dalje defektaže problema treba da se obrate JKP „Beogradske elektrane“ i JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“. Sutradan, 17.01.2017. naše ekipe su ponovo izlazile na teren po novom pozivu sugrađana, i tom prilikom došlo se do istog zaključka. Dva dana kasnije, 19.01.2017. godine naši majstori su još jednom bili na spornoj adresi u prisustvu nadzornog organa, i tom prilikom je konstatovano da su ekipe JKP „Beogradske elektrane“ popravile pumpe, ali je ostao problem u šiber ventilu koji napaja podstanicu vodom. Kako opisani problem nije u našoj, već u nadležnosti JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“, kolege iz pomenutog preduzeća su o tome obaveštene.

Barajevo, Lipovačka ulica – gledalac se žali da je u ovoj ulici na svakoj drugoj banderi ima sijalica i pita da li osvetljenje može da se postavi na svaku banderu, jer je mrak, što je nezgodno pogotovu zimi?

 

Problem koji je izložio gledalac Krsta poslali smo Gradskoj opštini Barajevo, Odeljenju za planiranje, investicije i razvoj koje je nadležno za pitanja javne rasvete, kako bi ova ulica ušla u plan za tekuću godinu.

Grocka, Kaluđerica, Ulica Ivana Milutinovića 16 – pukla je vodovodna cev na Božić 7. januara, međutim niko iz „Vodovoda“ nije došao da popravi. Gledateljka kaže da je prijavljivala kvar, ali da je radnicima komplikovano da to sada popravljaju.

 

Iz JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ obavestili su nas da ekipa v.m.BGD1, Rejon Grocka danas 23.01.2017.god. radi na otklanjanju kvara u ul.Ivana Milutinovića, Kaluđerica. Ekipe kvarove otklanjaju po prioritetu radova. Zbog nepristupačnosti terena i leda na ulici nisu bili u mogućnosti ranije da uzmu u rad otklanjanje kvara.

 

Gledalac ima majku koja ima 84 godine, 60 godina živi u Beogradu, a rodom je iz Šavnika u Crnoj Gori. Imala je trajnu papirnu ličnu kartu. Nije znala da mora da je zameni za biometrijsku. Sada joj penzioni fond traži novu ličnu kartu. Da bi je dobila potrebna su joj dokumenta iz Crne Gore koja ne mogu da joj pošalju već mora ona lično da dođe i da ih preuzme. Gledalac pita šta da radi i kome da se obrati za ovaj problem.

 

U Sekretarijatu za upravu odgovorili su nam da se gledalac može obratiti Ministarstvu spoljnih poslova Republike Srbije radi pribavljanja dokumentacije iz Crne Gore ili može ovlastiti nekoga u Crnoj Gori ko će pribaviti dokumentaciju u ime njegove majke.

 

Palilula, Borča, Kikindska ulica – veoma je duga i tuda ne prolaze vozila javnog gradskog prevoza, pa se gledateljka žali da moraju sa malom decom da pešače više od kilometar do stanice autobusa 95 i 96, kako bi stigli do vrtića, odnosno škole. Da li je moguće uvođenje neke linije?

 

Od Direkcije za javni prevoz dobili smo sledeći odgovor:

Povodom dopisa koji se odnosi na probleme stanovnika Kikindske ulice (naselje Pretok je u pitanju) po pitanju dostupnosti linijama javnog gradskog prevoza, obaveštavamo Vas da su stručne službe Direkcije za javni prevoz analizirale situaciju na terenu i ispitale moguća rešenja kada je u pitanju uspostavljanje minibus linije koja bi povezivala stanovnike predmetnog naselja sa Zrenjaninskim putem i dalje drugim delovima grada.

S obzirom na to da postojeća mreža saobraćajnica u naselju ne ispunjava uslove koji su propisani za kretanje vozila javnog prevoza na redovnim linijama, kao i da ne postoji adekvatna lokacija za okretanje vozila javnog prevoza, zaključeno je da ne postoji osnov za uspostavljanje linije, – odgovorili su iz Direkcije za javni prevoz.

Gledateljka pita da li je dužna da plaća usluge komunalnom preduzeću koje joj te usluge u stvari ne daje. Gledateljkina majka živi u Petrovcu na Mlavi. Nije plaćala komunalnom preduzeću „Rosal“ odnošenje smeća i dobila je da dug mora da plati preko sudskog izvršitelja. Sada joj svaki mesec od penzije odbijaju određenu sumu novca po osnovu takvog duga. Gledateljka tvrdi da njena majka nije dobila uslugu od tog preduzeća tačnije niti ima kantu niti ima blizu kontejner. Kome da se obrati.

 

Za kontrolu rada ovog preduzeća nadležna je opština koja ga je angažovala, tako da gledateljka, ukoliko nije zadovoljna njihovim radom, može da se obrati opštinskoj komunalnoj inspekciji i njima prijavi da komunalno preduzeće ne obavlja svoj posao. Ukoliko smatra da su joj povređena građanska prava gledateljka u svakom slučaju može da se obrati sudu.

Palilula – gledateljka kaže da stanovnici Sebeša imaju problem sa čoporima pasa lutalica, kojih ima u većem broju, pa pita šta da radi.

 

Iz JKP „Veterina Beograd“ dobili smo odgovor da je po dogovoru sa strankom koja je prijavila problem većeg broja pasa lutalica u Sebešu, ekipa komunalne zoohigijene je dana 19.01.2017. godine u večernjim satima uz prisustvo gledateljke zbrinula dva psa. Ekipa će nastaviti da obilazi prijavljenu adresu.

Gledateljka tvrdi da vozači GSP na liniji 51 od početne do poslednje stanice koriste mobilni telefon. Ona predlaže da im se pre polaska na vožnju oduzmu telefoni.

 

Od 1. januara 2016. godine, na liniji 51 rade isključivo privatni prevoznici, a ne GSP. Prijavu protiv nesavesnih vozača Beokom je prosledio Direkciji za javni prevoz Sekretarijata za saobraćaj, koja je nadležna za organizaciju i funkcionisanje celokupnog javnog prevoza. Kada je u pitanju rad privatnih prevoznika gledaoci primećene nepravilnosti mogu odmah da prijave Direkciji za javni prevoz ili Beokom servisu na broj telefona 0800 11 00 11 ili 011/30 90 007.

Palilula – gledalac iz Borče Pretok se uključio u primedbe na grejanje u autobusima GSP; tvdi da ni u jednom autobusu na linijama 106 i 107 (za Dunavac i Jabučki rit) nema grejanja i da nema potrebe da se zna broj kada ni u jednom vozilu ne radi grejanje.

 

Sve primedbe prosleđene su nadležnoj službi JKP GSP „Beograd“, a na više puta ponavljan problem nedostatka grejanja dobili smo i načelni odgovor Sekretarijata za saobraćaj:

U vozilima javnog prevoza ima grejanja. Problem su pojedinačni slučajevi, ali tu je potrebno obratiti se Sekretarijatu za saobraćaj sa podacima o konkretnom vozilu, kako bi se delovalo u što kraćem roku i vozilo isključilo iz saobraćaja do uspostavljanja tehničke ispravnosti za rad u zimskim uslovima, – kažu u Direkciji za javni prevoz.

Voždovac, Kumodraž 2, Vojvode Stepe 463B – gledalac kaže da već 8 dana nemaju toplu vodu, a prijavljivali su to i Elektranama, Stambenom, a njegova žena i Beokomu. Saznali su da je pumpa bila u kvaru, a i kad je pumpa popravljena još uvek nema tople vode (kaže da su joj iz JKP BE rekli da „nema dotoka hladne vode do podstanice“), tako da sada stanari u pet ulaza nemaju toplu vodu i ne znaju kome više da se obrate.

 

Juče (19.1) pročitani su odgovori 3 javna preduzeća, kojima smo poslali pitanje i čije ekipe su se trudile da pronađu uzrok navedenog poremećaja.

Od JKP „Beogradske elektrane“ dobili smo novi odgovor, odnosno dopunu njihovog jučerašnjeg  odgovora izveštajem nadležnog Sektora „Voždovac“, JKP „Beogradske elektrane“, čija je ekipa danas čak i ispirala izmenjivač toplote kako bi proverile da li je loš kvalitet PTV zapušenje.

„Na osnovu reklamacija na loš kvalitet i nedostatak potrošne topple vode (PTV) u Vojvode Stepe 463 (a,b,v,g), terenske ekipe „Beogradskih elektrana“ su danas (18.1) još jednom izvršile detaljnu kontrolu opreme u podstanici. Konstatovano je da je problem u pritisku hladne vode, odnosno da nema dovoljno dotoka hladne vode u predajnu stanicu. Zbog velikog broja prijava za nekvalitetnu isporuku toplotne energije za zagrevanje potrošne tople vode, izvršili smo i ispiranje izmenjivača i zamenu cirkulacione pumpe. Instalacija koja je u nadležnosti „Beogradskih elektrana“ je u funkciji.

Danas, 19.1.2017. godine, nadležna ekipa JP „Gradsko stambeno“ konstatovala je da je zaglavljena kegla na ventilu na dovodnom vodu hladne vode u šahtu. Samim tim, to je uzrok što korisnici u pomenutom objektu nemaju odgovarajuć kvalitet potrošne tople vode (PTV).“

Zemun, Gardoš – gledateljka se žali da se ulice na Gardošu ne čiste, pa do svojih kuća ne mogu lako da stignu automobilom. Naime, okolne ulice na Gardošu se ne čiste , a reč o sledećim ulicama: Sinđelićeva, Visoka, Grobljanska, Nade Dimić, Despota Đurđa i jedini prolaz po ovom vremenu je bio preko katoličkog groblja koje se sada od 18h zaključava.

 

Odgovor smo dobili od JKP „Beograd put“:

Zimska služba JKP „Beograd put“ radi u skladu sa prioritetima utvrđenim Programom održavanja ulica u zimskim uslovima, koji su usvojili nadležni gradski organi, a ulice koje sugrađanka prijavljuje nisu u Programu održavanja.

Možete se obratiti za pomoć svojoj opštini ili uputiti zahtev Direkciji za puteve Grada Beograda (info.saobracaj@beograd.gov.rs ili telefonom na br. 330-95-99) i izneti svoje sugestije, da se pomenute ulice uvrste u Program održavanja ulica u zimskom periodu za narednu sezonu.

Ukoliko tehnički uslovi dozvole da mehanizacija može da uđe u pomenute ulice na Gardošu, ekipe JKP „Beograd put“ će izaći na teren i potruditi se da koliko je moguće raščiste sneg.

Palilula – gledateljka kaže da stanovnici Sebeša imaju problem sa čoporima pasa lutalica, pa pita šta da radi.

 

Kako su nam odgovorili iz JKP „Veterina Beograd“, oni su kontaktirali sugrađanku koja je prijavila problem i zbog specifičnosti da se psi najčešće pojavljuju u popodnevnim i večernjim časovima, sutra će nas izvestiti šta je Služba komunalne zoohigijene uradila po tom pitanju.

Inače, svako može prijaviti pojavu pasa lutalica nadležnom JKP „Veterina Beograd“ preko njihove Službe komunalne zoohigijene i Hitnih intervencija

na 3293-099, 063/549-161 i 062/80-90-340.

Gledateljka sa Petlovog brda pita kako svršeni student (master), nezaposlen i prijavljen za zapošljavanje da ostvari pravo na zdravstvenu zaštitu. Preko majke, prosvetnog radnika, ne može ali ni preko Nacionalne službe za zapošljavanje.

Pitanje smo uputili Republičkom fondu zdravstvenog osiguranja, odakle smo dobili odgovor:

Nezaposleno lice pravo na obavezno zdravstveno osiguranje ostvaruje u skladu sa Zakonom o zdravstvenom osiguranju. Svojstvo osiguranog lica utvrđuje ispostava RFZO na čijem području nezaposleno lice ima prebivalište.

Osnov osiguranja na osnovu dostavljenih dokaza utvrđuje ovlašćeno lice ispostave RFZO. Zavisno od primanja po članu porodice, nezaposleno lice sa primanjima ispod cenzusa, zdravstveno osiguranje ostvaruje po članu 22. Zakona o zdravstvenom osiguranju, gde se uplata doprinosa obezbeđuje iz budžeta RS, a nezaposleno lice sa primanjima po članu porodice iznad cenzusa, zdravstveno osiguranje ostvaruje po članu 23. Zakona o zdravstvenom osiguranju, uključivanjem u obavezno zdravstveno osiguranje i uplatom doprinosa iz sopstvenih sredstava.

Dokazi na osnovu kojih se utvrđuje osnov osiguranja za nezaposleno lice propisani su Uredbom o sadržini, obrascu i načinu podnošenja jedinstvene prijave na obavezno socijalno osiguranje, jedinstvenim metodološkim principima i jedinstvenom kodeksu šifara za unos podataka u jedinstvenu bazu centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.

„Nezaposleno lice ispostavi RFZO dostavlja ličnu kartu na uvid, fotokopiju radne knjižice (original na uvid) – ukoliko zainteresovano lice ne poseduje radnu knjižicu podatak se pribavlja službenim putem, izjavu o članovima porodice i prihodima po članu porodice – obrazac C3 (dobija se u ispostavi RFZO), dokaz o ličnim prihodima i prihodima članova porodice koji se ne pribavljaju službenim putem (zarada, penzija, ugovorena naknada) i dokaz o osiguranju bračnog, odnosno vanbračnog supružnika“, – kažu u RFZO.

Novi Beograd, Pohorska 32 – gledalac kaže da „15 dana zove ‘Infostan’, jer je posle mesec dana prestalo da radi led osvetljenje u liftu, koje je postavljeno pre 3 meseca, a za koje im je rečeno da treba da traje godinu dana“. Međutim, iz kol centra stalno obećavaju da će izaći i popraviti i od toga za sada ništa.

 

Odgovor JP „Gradsko stambeno“:

Stanaru predmetne zgrade gospodinu Vasiliju izvinjavamo se zbog nešto slabije efikasnosti odgovora na zahteve poslednjih dana, prouzrokovane ekstremno niskim temperaturama i generalno neadekvatnim vremenskim uslovima. Imamo evidentirana dva poziva u vezi sa opisanim problemom i rešenje, odnosno ugradnju sporne svetiljke u liftu u toku jučerašnjeg dana, 17.01.2017. Inače, sporna svetiljka je prema našoj pouzdanoj evidenciji ugrađena 20.10.2015. godine, a njen garantni rok je 6 meseci.

Još jednom se izvinjavamo što se čekanje stanara na rešenje problema prolongiralo za nekoliko dana, – kažu u JP „Gradsko stambeno“.

Rakovica, Kanarevo brdo – gledateljka sa Miljakovca istakla je lep primer ponašanja dvojice mladića, koji su se zatekli u prodavnici „Svislajon“ u Borskoj ulici; tu su zaposlene samo 2 žene, pa su im mladići pomogli da se sva roba iz vozila prenese u radnju. Gledateljka pohvaljuje takvo ponašanje i kaže da je to jedna lepa slika Beograda i Srbije i da nije sve tako ružno. Gledateljka je još istakla da nema vozača u javnom prevozu koji dok vozi ne drži u rukama mobilni telefon i to joj veoma smeta.

 

Hvala gledateljki što nalazi i ističe pozitivne primere ponašanja naših mladih sugrađana, koji samo izgledaju retki, jer se u medijima često daje prednost onoj drugoj strani ljudskog ponašanja i ličnosti.

·      Slično kao i za prethodni odgovor u vezi sa grejanjem vozila, vrlo bi pogrešno bilo uopštavati pojave (i iz ugla činjenica, logike, i prakse), pa je najbolje da u trenutku kada vidi vozača javnog gradskog prevoza koji koristi mobilni telefon u toku vožnje, zabeleži (slika ili upamti) sledeće elementima:

– broj linije;

– vreme i smer vožnje;

– garažni ili reg. broj, kako bi se tačno identifikovalo vozilo, a s vozilom i vozač koji je u tom trenutku bio za upravljačem.

Javio se gledalac koji je reagovao na nedavno postavljeno pitanje grejanje u vozilima Javnog gradskog prevoza. I on pita zašto nema grejanja, a smatra da ukoliko putnik plaća kartu imaju pravo da se voze u toplim vozilima, a ne da se od putnika traži da zabeleže broj vozila.

 

Na pitanje koje je postavio drugi gledalac – Miša sa Karaburme, odgovoreno je sledeće:

Kako prevoz putnika u gradskom javnom prevozu, osim JKP GSP „Beograd“ obavljaju i privatni prevoznici, sve primedbe na neispravna ili nekompletna vozila moraju se uputiti na adresu i kontakte Direkcije za javni prevoz (ili Beokom servisa, koji će to proslediti istoj Direkciji) ali sa sledećim elementima:

– brojem linije;

– vremenom i smerom vožnje;

– garažnim ili reg brojem, kako bi se vozila tačno identifikovalo.

U slučaju da je korisnik siguran da vozilo pripada GSP, sve primedbe može direktno uputiti Službi za medijski nastup JKP GSP „Beograd“ na br. tel. 3664-047 (radnim danima 7–15 časova) koja daje potrebne informacije korisnicima prevoza, ali i prima primedbe, predloge ili pohvale.

Ponavljamo da nije funkcionalno postavljati generalizovani problem, jer je činjenica da ipak manji broj vozila nema grejanje, pa je neophodno takva vozila pravilno identifikovati – a za šta najefikasnije služi beleženje broja vozila, a ne, kako gledalac sugeriše – da se odgovornost prebacuje na putnike.

Voždovac, Kumodraž 2, Vojvode Stepe 463B – gledalac kaže da već 8 dana nemaju toplu vodu, a prijavljivali su to i Elektranama, Stambenom, a njegova žena i Beokomu. Saznali su da je pumpa bila u kvaru, a i kad je pumpa popravljena još uvek nema tople vode (kaže da su joj iz JKP BE rekli da „nema dotoka hladne vode do podstanice“), tako da sada stanari u pet ulaza nemaju toplu vodu i ne znaju kome više da se obrate.

 

Posle preslušavanja snimka poziva koji je Pozivnom centru Beokoma 17. januara uputila supruga našeg gledaoca Dimitrija, pitanje je prosleđeno na adresu sva tri gradska preduzeća, kako bi se videlo gde može da se pronađe uzrok postojećeg problema:

·      Odgovor JKP Beogradski vodovod i kanalizacija:

Ekipa JKP BVK poslala na teren dežurni pogon da ispitaju dotok hladne vode.

·      JP „Gradsko stambeno“:

U slučaju da je uzrok problema bio u instalacijama za koje smo mi odgovorni, JP „Gradsko stambeno“ učiniće je sve da ga locira i popravi.

·      Odgovor JKP „Beogradske elektrane“

Terenske ekipe Sektora „Voždovac“ JKP „Beogradske elektrane“ još jednom će u četvrtak, 19. januara, izvršiti detaljnu proveru ispravnosti rada predajne stanice i tom prilikom će isprati izmenjivač toplote, kako bi u potpunosti bili sigurni da li je problem sa snabdevanjem potrošnom toplom vodom objekata u Vojvode Stepe 463 (A, B…) uzrokovan nepravilnim radom predajne stanice.

U slučaju da problem i posle svega ne bude rešen, sugrađanin (ili ponovo njegova supruga) može pozvati Beokom servis na poznate brojeve tel.

Voždovac, Marinkova bara, Barajevska ulica – žali se da jedna sijalica ne radi, pa u celoj ulici vlada mrak, kada se uđe iz Medakovićeve. Kaže da joj od 1. decembra odgovaraju da ne stižu zbog ukrasne rasvete, a posle da „od hladnoće ne radi platforma“.

 

Od JKP „Javno osvetljenje“ dobili smo odgovor da za ovu lokaciju u njihovoj evidenciji postoji samo prijava iz decembra, a zbog povećanog obima posla i niskih temperatura reklamacije se sporije otklanjaju.

Ukoliko im vremenski uslovi dozvole, ova reklamacija će biti završena u narednih nekoliko dana, – dodali su u JKP „Javno osvetljenje“.

Vremenski podaci

Utorak
Sumaglica

Trenutna temperatura -5°C

Sumaglica

Sreda
Oblačno

Max: -3°C
Min: -7°C

Oblačno

Vremenska prognoza za 5 dana